Op 18 november j.l. heeft notaris mr. M.  Slaghekke van Slaghekke Notariaat de statuten van Stiching Parel & Kerk Luttenberg voorgelezen aan de oprichters en met een handtekening en stempel bekrachtigd. Dat betekent dat de stichting nu officieel is opgericht. Ook is de stichting ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, wat een verplichting is. Het eerste bestuur wordt voorlopig gevormd door Ben Olde Bijvank, Ferdinand Oldemaat en Marcel Veldkamp. In een later stadium zal het aantal bestuursleden worden uitgebreid tot 7.

De Stichting Parel & Kerk Luttenberg wil namens de geloofsgemeenschap Luttenberg de kerk en haar overige bezittingen (pastorie, pastoorsbos, kerkenlandje, grot) overnemen en behouden voor de toekomst. Daarvoor moet natuurlijk wel een goed plan gemaakt worden en ook nog veel overleg plaatsvinden.

In de nabije toekomst zal de stichting meer van zich laten horen.