Doelstelling Stichting Parel & Kerk Luttenberg

De kerk en nabije omgeving zijn aanzichtbepalend en cultureel middelpunt van Luttenberg. Het zorgt voor rust en ruimte in de Parel van Salland. Van kerk met pastorie tot grot, het pastoorsbos en kerkenlandje met schaapskooi. Dit zijn van oudsher belangrijke plekken voor Luttenbergers. Met het onttrekken aan de eredienst van de kerk moet dit kerkelijk erfgoed voor Luttenberg veilig gesteld worden door deze in eigen beheer te nemen en te komen tot een gezonde financiële exploitatie. In de aanloop naar de onttrekking, volgens planning in 2025, onderzoeken wij hoe wij als dorp deze doelstelling kunnen realiseren. Lees meer over onze missie en welke stappen wij hiertoe ondernemen in ons beleidsplan.

Wie wij zijn

Bestuurders Stichting Parel & Kerk Luttenberg.

Voorzitter.     Marcel Veldkamp

Secretaris.    Ferdinand Oldemaat

Penningmeester. Frans Kortstee

Bestuurder.     Ben Olde Bijvank

Bestuurder.   Anton Jansen Holleboom

ANBI gegevens Stichting Parel & Kerk Luttenberg

Stichting Parel & Kerk Luttenberg is sinds maart 2022 de ANBI status toegekend. ANBI staat voor algemeen nut beogende instelling. Bekijk gegevens.
Het bankrekeningnummer van Stichting Parel & Kerk Luttenberg is NL75RABO0189771542.